BBK, First Platinum Sponsor of the 100th years celebration of Bahrain’s Banking sector

By June 8, 20192019, Press Releases

BBK, First Platinum Sponsor of the 100th years celebration of Bahrain’s Banking sector

Print Friendly, PDF & Email

BBK  is proud to  be a strong supporter  of the 100th anniversary of Bahrain’s Banking sector, which will be held under the patronage of His Royal Highness the Prime Minister Prince Khalifa bin Salman Al Khalifa on December 11, 2019, Bahrain Association of Banks (BAB) announced.

BAB also confirmed BBK’s platinum sponsorship of the Bahraini Banks reception which will be organized by the association and held in Washington, DC to coincide with the annual meetings of the International Monetary Fund (IMF) scheduled from 18-20 October 2019.

BBK’s CE Mr. Reyadh Sater praised BAB’s efforts to organize the 100th anniversary celebration. He also stressed on the great support provided by His Royal Highness Prince Khalifa bin Salman to the banking industry, and highlighting the Banking sector key role in the sustainable economic development and promoting its leading position locally, regionally and globally.”

“BBK’s support to both celebrations, in Bahrain and at the IMF,  is part of the Bank’s responsible role towards the Kingdom of Bahrain and its positioning as  the  leading banking hub of the region. BBK has always been a key player to develop Bahrain’s banking industry over the past decades, through bahrainisation, digital innovation and social responsibility” Mr. Sater said.

For his part, CEO of BAB Dr. Waheed Al Qassim extended his thanks and appreciation to BBK support, noting that this support confirms BBK’s commitment to support national efforts to boost and develop all sectors in Bahrain, mainly the Banking sector, which occupies the second position in the sectors that contribute to the GDP, after oil, contributing more than 16% of the GDP, achieving an annual growth of about 10%.

Dr. Al Qassim stressed the importance of this support in implementing BAB’s 100thanniversary program. He further pointed out that BAB is looking forward of many banks and financial institution in Bahrain to support this gala event and reach the desired goals of this event.

كأول راعي بلاتيني..

“البحرين والكويت” يدعم احتفالية “مصارف البحرين” بمئوية القطاع المصرفي

أعلنت جمعية مصارف البحرين عن دخول بنك البحرين والكويت كأول راعي بلاتيني لفعاليات الاحتفال بمرور 100 عام على القطاع المصرفي تحت رعاية صاحب السمو الملكي الأمير خليفة بن سلمان آل خليفة رئيس الوزراء الموقر، والتي جرى الإعلان عنها في إبريل الماضي، وتتضمن جملة من الفعاليات والإصدارات واللقاءات، وصولا ليوم الاحتفال الرسمي بهذه المناسبة بتاريخ 11 ديسمبر القادم.

وأضافت الجمعية أن بنك البحرين والكويت دخل أيضا كراعي بلاتيني لحفل “حفل الاستقبال السنوي لبنوك البحرين” الذي ستنظمه الجمعية في العاصمة الأمريكية واشنطن تزامنا مع الاجتماعات السنوية لصندوق النقد الدولي المقررة خلال الفترة من 18 وحتى 20 أكتوبر القادم.

الرئيس التنفيذي لبنك البحرين والكويت، السيد رياض ساتر، نوه بجهود جمعية مصارف البحرين في تنظيم احتفالية مئوية القطاع المصرفي، والتي تسلط الضوء على الدعم الكبير واللامحدود الذي قدمته الحكومة الموقرة بقيادة صاحب السمو الملكي الأمير خليفة بن سلمان حفظه الله إلى الصناعة المصرفية وتبوؤها المكانة المرموقة، إضافة إلى إبراز دور القطاع المصرفي في البحرين في التنمية الاقتصادية المستدامة والترويج لمكانته الريادية محليا وإقليميا وعالميا.

وقال السيد ساتر إن دعم بنك البحرين والكويت لـ “مئوية القطاع المصرفي”، و”حفل استقبال المصارف البحرينية بواشنطن”، يأتي في إطار عمل البنك على مواصلة النهوض في دوره الوطني المساند لمسيرة التنمية في مملكة البحرين، والترويج للقطاع المصرفي البحرين الرائد، وأضاف “لطالما كان بنك البحرين والكويت لاعبا أساسيا في تطوير الصناعة المصرفية في البحرين خلال العقود الماضية، ودعمنا اليوم لاحتفالية مرور مئة عام على تأسيس هذا القطاع هو استمرار لدور البنك في تطوير هذا الصناعة وتعزيز مكانة القطاع المصرفي البحريني”.

من جانبه أعرب الرئيس التنفيذي لجمعية مصارف البحرين الدكتور وحيد القاسم عن شكره لبنك البحرين والكويت على دعمه لاحتفالات الجمعية بمئوية القطاع المصرفي، وحفل استقبال البنوك البحرينية في واشنطن، موضحا أن هذا الدعم يؤكد التزام البنك الراسخ في دعم كل الجهود الرامية إلى تعزيز تنمية وازدهار مختلف القطاعات في مملكة البحرين، وفي مقدمتها القطاع المصرفي الذي يشغل المرتبة الثانية في القطاعات المساهمة في الناتج المحلي الإجمالي بعد النفط، وتوظف مؤسساته نحو 14 ألفا أكثر من 65% من بينهم بحرينيون، ويحظى بسمعة إقليمية عريقة.

وأكد الدكتور القاسم أهمية هذا الدعم في تفعيل وإنجاح البرنامج الطموح الذي وضعته جمعية مصارف البحرين للاحتفال بمئوية القطاع المصرفي، مضيفا في هذا الإطار أن الجمعية تترقب مبادرة العديد من البنوك والمؤسسات المالية في البحرين لدعم هذه الفعالية، مضيفا أن الجمعية ستستخدم هذا الدعم في الوصول بالفعالية إلى الأهداف المنشودة، والتي تليق بالرعاية الكريمة لسمو رئيس الوزراء، وبسمعة ومكانة القطاع المصرفي البحريني.

Leave a Reply