CBB Welcomes the joining of “BAMA” members to “BAB”

Print Friendly, PDF & Email

The Bahrain Asset Managers Association announced that it has taken the initiative to join its members into the Bahrain Association of Banks (BAB), in a gesture aimed at unifying efforts to represent the Bahraini banking sector with its various components including banks, financial institutions, wealth funds, and investment companies.

The Central Bank of Bahrain (CBB) welcomed the move, stressing that it is in the right direction, expressing its support for more similar steps from other civil society institutions working in the financial and banking affairs that have similar visions and objectives.

The CBB explained that it also advocates and supports mergers between the financial and banking entities in the Kingdom of Bahrain in order to enhance their strength, financial solvency, capabilities and level of performance, praising the role played by the BAB.

For his part, the CEO of BAB Dr. Waheed AL Qassim said:

“The Society will work to achieve the visions and aspirations of Bahrain Asset Managers Association‘s members, building on their previous achievements, and harness all its possibilities for that.”

Dr. Al Qassim stressed that the BAB welcomes the initiatives of similar civil society institutions that want to join the Association. He also confirmed that BAB through its accumulated experience over the past decades in banking and finance industry, in addition to its ambitious comprehensive strategy, BAB has been able to build fruitful relationships with a wide base of financial and banking institutions in Bahrain. It has become a broad umbrella for the sector and an effective channel for mutual representation between these institutions and the Central Bank of Bahrain.

Dr. Ahmed Al Jawheri, former chairman of The Bahrain Asset Managers Association, explained that this move comes within members’ faith in the collective efforts to achieve the goals they aspire to.

“We believe that this move enhances our strength in working together to play an influential role in the way the banking sector operates, modernize and develop its practices and represent the interests of financial institutions specialized in wealth management and asset management in an effective manner. In addition to contribute to the discussions regarding the laws governing and regulating the banking business, providing ideas and solutions, encouraging the actual innovation in the banking sector, focusing on ethical practices, caveats and legitimate aspects in asset and wealth management theses and finding innovative solutions to keep pace with developments in the financial markets.” Added Dr. Jawheri.

 

References:

Alayam

https://www.alayam.com/alayam/economic/829745/News.html

 Akhbar Alkhaleej

http://www.akhbar-alkhaleej.com/news/article/1192447

 Al Bilad

http://albiladpress.com/newspaper/4068/612439.html

http://en.albiladpress.com/article/30845

 Al Watan

http://tiny.cc/svi8gz

«المركزي» يرحب بانضمام أعضاء «مديري الأصول» لـ«مصارف البحرين»

علنت «جمعية مديري الأصول البحرينية» دمج جميع أنشطتها وفعالياتها تحت مظلة جمعية مصارف البحرين وانضمام أعضائها إلى جمعية مصارف البحرين، في بادرة تهدف منها إلى توحيد الجهود الرامية إلى تمثيل القطاع المصرفي البحريني بمختلف مكوناته من بنوك ومؤسسات مالية ومديري أصول وصناديق ثروة وشركات استثمارية وغيرها.

ورحب مصرف البحرين المركزي بهذه الخطوة، مؤكدا أنها تصب في الاتجاه الصحيح، ومعربا عن دعمه لمزيد من الخطوات المشابهة، وخاصة أن مؤسسات المجتمع المدني المشتغلة في الشأن المالي والمصرفي متشابهة الرؤى والأهداف.

وأوضح مصرف البحرين المركزي أنه كما يدعو ويدعم الاندماجات بين الكيانات المالية والمصرفية في مملكة البحرين بما يعزز قوتها وملاءتها المالية وقدراتها ومستوى أدائها، فإنه في الوقت ذاته يرى أن توحيد جهود مؤسسات المجتمع المدني ذات الصلة بالقطاع المصرفي يُسهِّل على تلك المؤسسات تحقيق أهدافها، مشيدا بالدور الذي تلعبه جمعية مصارف البحرين في هذا المجال.

وقال الرئيس التنفيذي لجمعية مصارف البحرين الدكتور وحيد القاسم: إن الجمعية ستعمل على تحقيق رؤى وتطلعات أعضاء جمعية مديري الأصول البحرينية، والبناء على ما قاموا به من أعمال وما حققوه من إنجازات سابقة، وتسخير جميع إمكانياتها من أجل ذلك، مرحبًا الدكتور القاسم بالأعضاء الجدد.

وأكد القاسم أن أبواب جمعية مصارف البحرين مفتوحة دائما لمبادرات مؤسسات مجتمع مدني مشابهة تريد الانضمام إلى مظلة الجمعية، وخاصة أن جمعية مصارف البحرين تمكنت من خلال عملها طوال العقود الفائتة والخبرات المتراكمة لديها في مختلف مجالات العمل المالي والمصرفي إضافة إلى الاستراتيجية الطموحة الشاملة التي تمتلكها من بناء علاقات مثمرة مع قاعدة واسعة من المؤسسات المالية والمصرفية في البحرين وأصبحت مظلة واسعة للقطاع، وقناة فاعلة في التمثيل المتبادل بين تلك المؤسسات ومصرف البحرين المركزي.

إلى ذلك أوضح الدكتور أحمد الجوهري، الذي كان يشغل منصب رئيس مجلس إدارة «جمعية مديري الأصول البحرينية» منذ تأسيس الجمعية في عام 2014، أن هذه الخطوة تأتي في إطار إيمان أعضاء الجمعية بالعمل الجماعي المشترك من أجل تحقيق الأهداف التي يتطلعون إليها.

وقال الجوهري: )نحن نعتقد أن هذه الخطوة تعزز من قوتنا في العمل معا من أجل لعب دور مؤثر في طريقة عمل القطاع المصرفي وتحديث وتطوير ممارساته وتمثيل مصالح المؤسسات المالية المتخصصة في مجال ادارة الثروات وادارة الاصول بطريقة فعالة، والمساهمة في إثراء الحوار والنقاش فيما يخص القوانين التي تحكم وتنظم العمل المصرفي، وتقديم الافكار والحلول، وتشجيع الابتكار الفعلي في القطاع المصرفي، والتركيز على الممارسات الاخلاقية والمحاذير والمناحي الشرعية في أطروحات إدارة الاصول والثروات وايجاد حلول مبتكرة لمواكبة التطورات في أسواق المال)

 

 

References:

Alayam

https://www.alayam.com/alayam/economic/829745/News.html

 Akhbar Alkhaleej

http://www.akhbar-alkhaleej.com/news/article/1192447

 Al Bilad

http://albiladpress.com/newspaper/4068/612439.html

http://en.albiladpress.com/article/30845

 Al Watan

http://tiny.cc/svi8gz

Leave a Reply