Standard Chartered Bank named ‘Gold Sponsor’ for Banking sector centenary

Print Friendly, PDF & Email

Standard Chartered Bank named ‘Gold Sponsor’ for Banking sector centenary

Bahrain Association of Banks announced that Standard Chartered Bank participate as a Gold sponsor for the 100th anniversary celebration of Bahrain’s banking sector, the celebration that marks the establishment of this bank in 1920 as the first bank in Bahrain.

Bahrain Association of Banks (BAB) said previously  that the celebration will be held on December 11 under the patronage of His Royal Highness the Prime Minister Prince Khalifa bin Salman Al Khalifa following several events, publications and meetings.

BAB confirmed Standard chartered Bank gold sponsorship of the 100-anniversary celebration and the annual Bahraini Banks reception celebration, which will be organized by the association and held in Washington, DC to coincide with the annual meetings of the International Monetary Fund scheduled from 18-20 October 2019.

BAB chief executive Dr. Waheed AL Qassim said: “We are delighted to welcome Standard chartered Bank as a Gold Sponsor which reflects banking institutions’ keenness to achieve sustainable growth, boost the sector and set leadership standards,”

“This support reflects Bank’s keenness to showcase Bahrain’s advanced position in financial services, support BAB in achieving its objectives, promote the leading position of this sector, and highlight its importance as a leading economic sector in the Kingdom” added Dr. Al Qassim

Standard Chartered Bank CEO Mr. Abdulla Bukhowa praised BAB’s efforts in highlighting locally, regionally and globally the prominent position of the Bahrain banking sector, and Bahrain’s advanced environment in the field of legislation and banking services in general.

It is an honor for Standard Chartered Bank to be a leading supporter of BAB’s celebration of the centenary of the banking sector, that is based on the history of the Bank’s establishment in Bahrain a century ago.

 

«ستاندرد تشارترد» ينضم لقائمة الرعاة الذهبيين لـ«مئوية القطاع المصرفي»

انضم بنك ستاندرد تشارترد البحرين لقائمة الرعاة الذهبيين لاحتفالية مملكة البحرين بمناسبة مرور 100 عام على تأسيس القطاع المصرفي، وهي الاحتفالية التي تعتمد تأسيس هذا البنك في العام 1920 كأول بنك في البحرين.

وقد أعلنت جمعية مصارف البحرين عن إطلاق هذه الاحتفالية خلال شهر إبريل الماضي، وتتضمن جملة من الفعاليات والإصدارات واللقاءات، وصولا ليوم الاحتفال الرسمي بهذه المناسبة بتاريخ 11 ديسمبر القادم تحت رعاية صاحب السمو الملكي الأمير خليفة بن سلمان آل خليفة رئيس الوزراء.

وذكرت الجمعية أن هذه الرعاية الذهبية تتضمن أيضا دعم بنك ستاندرد تشارترد لـ “حفل الاستقبال السنوي لبنوك البحرين” المقرر تنظيمه خلال الفترة من 18 وحتى 20 أكتوبر المقبل في العاصمة الأمريكية واشنطن تزامنا مع الاجتماعات السنوية لصندوق النقد الدولي وبحضور ممثلين عن البنوك المركزية والمصارف ورجال المال والأعمال وخبراء الاقتصاد حول العالم.

الرئيس التنفيذي لجمعية مصارف البحرين الدكتور وحيد القاسم رحب بدعم بنك ستاندرد تشارترد لاحتفالية مئوية القطاع المصرفي البحريني، وقال “لقد كنا سعداء بحضور بنك ستاندرد تشارترد البارز كأحد الشركاء الرئيسيين في إطلاق فعاليات هذه الاحتفالية خلال شهر ابريل الماضي، ونحن حريصون على التنسيق والتشاور مع القائمين على البنك من أجل تحقيق الأهداف المشتركة”.

وأكد الدكتور القاسم أهمية هذا الدعم في تحقيق الأهداف المنشودة من هذه الاحتفالية في إبراز البحرين كمركز مالي رائد إقليميا، وتسليط الضوء على الدور البارز الذي يلعبه القطاع المصرفي البحريني في خدمة الاقتصاد والمجتمع ومسيرة الازدهار الوطني ككل.

من جانبه، أشاد الرئيس التنفيذي لبنك ستاندرد تشارترد عبدالله بوخوة، بالجهود التي تبذلها جمعية مصارف البحرين من أجل توفير كل ما يلزم لنجاح احتفالية البحرين بمئوية القطاع المصرفي في تسليط الضوء محليا وإقليميا وعالميا على المكانة البارزة للقطاع المصرفي البحريني، وما تتمتع به البحرين من بيئة متقدمة في مجال التشريعات والخدمات المصرفية بشكل عام.

وقال بوخوة إنه من الطبيعي أن يكون بنك ستاندرد تشارترد في مقدمة الداعمين لاحتفالية جمعية مصارف البحرين بمئوية القطاع المصرفي، حيث أن هذه الاحتفالية تستند إلى تاريخ تأسيس البنك في البحرين قبل قرن كامل من الزمان.

Leave a Reply