As Directed by CBB: “Benefit” to represent financial products to BAB’s Members

Print Friendly, PDF & Email

BAB organized a meeting with Benefit reviewing its current and future plans and projects to a number of BAB members.

BAB’s CEO, Dr. Waheed Al Qassim, pointed that this meeting is considered the output of the Board of Directors meeting with the Governor of the Central Bank of Bahrain Mr. Rasheed Al Maraj. He instructed to hold a meeting that gathers all Bank’s CEOs with Benefit’s Board of Directors. This meeting aims to enhance the cooperation to implement all projects that put Bahrain at the top of International Arab Banks that use modern technologies in banking operations.

Dr. Al Qassim stressed the keenness of BAB to bring together all member banks and other stakeholders in this meeting which aims to provide a platform for consultation on various issues that will explore opportunities and challenges for the financial and banking sector in the Kingdom of Bahrain.

He also expressed the readiness of BAB to meet the requests of banks and financial institutions to hold such meetings, praising the number of attendees and interaction that is taken place, which confirms the keenness of the leaders and cadres of the banking sector in Bahrain to work side by side to promote the leadership of this sector as has always been over The past 50 years.

For his part, Benefit’s Chairman Mr.  Abdulla Hussain, said “this meeting aims to develop Benefit’s products and initiatives in consultation with relevant Bahraini Banks. We presented to the attendees our current and future plans and received very valuable views and opinions which will undoubtedly help us to develop our projects and products.”

He pointed that banking products are competitive in Bahrain. He added “Through BAB, we want to meet, consult and work together to innovate and deliver banking products that are in pace with global developments in payment services which enhances the leadership of Bahrain’s financial sector.”

 

In the same context Benefit’s CEO, Abdulwahed AlJanahi, stressed that eight of the company’s banking products has been lunched in the market where other are still under study and development. He added “In cooperation with the Central Bank of Bahrain, we are consulting with banks to provide practical low-cost banking products that maximize safety, ease and speed up services for users.”

He pointed to a number of products which are planned to be launched before the end of this year. One of them is the e-verification legislator of the customer’s identity “Know your customer”. In addition to “electronic cheques” that allow the holder to sign it through the computer screen or mobile phone, The e-wallet  through which it enables customers to transfer funds from one account to another through an electronic application.

 مصارف البحرين تتشاور مع بنفت حول المنتجات المصرفية

نظمت جمعية مصارف البحرين لقاء مفتوحا استعرضت خلاله (شبكة البحرين الإلكترونية الوطنية للمعاملات المالية – بنفت) مبادراتها ومشاريعها الحالية والمستقبلية أمام عدد من أعضاء الجمعية من البنوك والمؤسسات المالية.

وقال الرئيس التنفيذي للجمعية الدكتور وحيد القاسم إن هذا اللقاء «يأتي في ضوء اجتماع مجلس إدارة الجمعية مع محافظ مصرف البحرين المركزي سعادة السيد رشيد المعراج، وتوجيه سعادته بعقد لقاء يجمع الرؤساء التنفيذيين للبنوك مع مجلس إدارة بنفت، لبحث تعزيز التعاون في تنفيذ كل المشاريع التقنية التي تضع البحرين على رأس قائمة البنوك العربية والدولية التي تستخدم التقنيات الحديثة في العمليات المصرفية».

وأكد الدكتور القاسم أهمية هذا اللقاء في جمع كل أصحاب المصلحة من مؤسسات مالية وبنوك، وإتاحة منصة للتشاور في مختلف القضايا التي من شأنها استكشاف الفرص والتحديات أمام القطاع المالي والمصرفي في مملكة البحرين، معربا عن استعداد الجمعية الدائم لتلبية طلبات المصارف والمؤسسات المالية في عقد مثل هذه اللقاءات، مشيدا بمستوى الحضور والتفاعل الذي تشهده، والذي يؤكد حرص قادة وكوادر القطاع المصرفي في البحرين على العمل جنبا إلى جنب من أجل تعزيز ريادة هذا القطاع كما كان دائما على مدى الأعوام الخمسين الماضية.

من جانبه قال رئيس مجلس إدارة بنفت عبدالله حسين إن هذا اللقاء «يهدف للمضي قدما في تطوير منتجات ومبادرات شركة بنفت بالتشاور مع البنوك البحرينية ذات الصلة»، وأضاف «عرضنا أمام الحضور من خبراء الصناعة المصرفية في البحرين توجهات بنفت الحالية والمستقبلية، وحصلنا على آراء ووجهات نظر قيمة جدا منهم ستساعدنا بلا شك على تطوير مشاريعنا ومنتجاتنا».

وأشار حسين إلى أن المنتجات المصرفية تشهد تنافسية في مملكة البحرين، وقال «نريد من خلال مظلة جمعية مصارف البحرين أن نلتقي ونتشاور ونعمل معا على ابتكار وتقديم منتجات مصرفية تواكب التطورات العالمية في مجال خدمات الدفع، وتعزز من ريادة القطاع المالي البحريني في هذا المجال».

وقال الرئيس التنفيذي لشركة بنفت عبدالواحد جناحي، إن «الشركة لديها حاليا ثمانية مبادرات ومنتجات مصرفية، وقال إن بعضها خرج للسوق فيما لا يزال الآخر طور الدراسة والتطوير»، وقال «نسعى بالتعاون مع مصرف البحرين المركزي والتشاور مع البنوك إلى تقديم منتجات مصرفية عملية وقليلة الكلفة وتحقق أقصى درجات الأمان والسهولة والسرعة للمستخدمين».

وعن المنتجات التي أصدرتها الشركة، قال جناحي «يعتبر مشرع التحقق الإلكتروني من هوية العميل، (أعرف عميلك) أحد هذه المنتجات، إضافة إلى (الشيكات الإلكترونية) التي تسمح لصاحبها بالتوقيع عليها من خلال شاشة الكمبيوتر أو الهاتف النقال، وهناك مبادرة المحفظة الإلكترونية التي تعمل بنفت من خلالها على إتاح ة إمكانية تحويل الأموال من حساب لآخر عبر تطبيق إلكتروني، وهي تندرج في إطار التكنولوجيا المالية، وأوضح أن تلك المبادرات وغيرها ستنطبق قبل نهاية العام الجاري».

وشدد المدير التنفيذي للرقابة المصرفية في مصرف البحرين المركزي خالد حمد على الحاجة لتعزيز التنسيق والتعاون بين البنوك وشركة بنفت فيما يتعلق بالمبادرات والمشاريع.

Leave a Reply